Monday, June 9, 2008

MOTIVASIKAN DIRI ANDA ....WAHAI PETUGAS ... PENYELIA PDK

http://secangkirmotivasi.blogspot.com/

1 "Big goals get big results. No goals gets no results or somebody else's results."

2 "Put your future in good hands - your own." (Mark Victor Hansen)

3 "For every minute you are angry, you lose 60 seconds of happiness."

4 "Success is getting what you want. Happiness is wanting what you get." (Dale Carnegie)

5 "You've got to win in your mind before you win in your life." (John Addison)

6 "Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired."(Mortimer Caplan)

7 "The ability to deal with people is as purchasable a commodity as sugar or coffee and I will pay more for that ability than for any other under the sun."(John D. Rockefeller)

8 "We are what we pretend to be, so we must be careful about what we pretend to be." (Kurt Vonnegut Jr.)

9 "We must not allow other people's limited perceptions to define us."(Virginia Satir)(Jangan biarkan pandangan orang lain yang terbatas membentuk diri kita)(Tim Secangkir Motivasi)

10. "Minds are like parachutes - they only function when open."(Thomas Dewar)

11. "Not he who has much is rich, but he who gives much."(Erich Fromm)(Bukan mereka yang memiliki lebih yang kaya, namun mereka yang memberi lebih)

12. "Adulthood is defined by the willingness to accept full responsibility for where you are at in life; no longer blaming others or circumstances."(Joe Westbrook)

(Kedewasaan ditentukan oleh kemauan untuk menerima tanggungjawab sepenuhnya atas kondisi hidup Anda sekarang; tidak lagi menyalahkan orang lain atau lingkungan)

13. "To go against the dominant thinking of your friends, of most of the people you see every day, is perhaps the most difficult act of heroism you can perform."(Theodore White)

(Melawan pemikiran-pemikiran dominan diantara teman-teman Anda dan kebanyakan orang yang Anda temui setiap hari, barangkali adalah tindakan heroik paling sulit yang bisa Anda lakukan)

14. "If you're not failing every now and again, it's a sign you're not doing anything very innovative."(Woody Allen)

(Jika Anda tidak pernah gagal berkali-kali, itu adalah pertanda bahwa Anda tidak melakukan sesuatu yang benar-benar inovatif)

15 "Our thoughts and imagination are the only real limits to our possibilities."(Orison Swett Marden)
(Pikiran dan imajinasi kita adalah satu-satunya batas ketermungkinan kita)

16 "We can have more than we've got because we can become more than we are."(Jim Rohn)

17 "Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."(Albert Schweitzer)

(Sukses bukanlah kunci kebahagiaan. Kebahagiaanlah kunci sukses. Jika Anda mencintai apa yang Anda lakukan, Anda akan mendapatkan kesuksesan)

18 "Whatever we are waiting for - peace of mind, contentment, grace, the inner awareness of simple abundance - it will surely come to us, but only when we are ready to receive it with an open and grateful heart."(Sarah Ban Breathnach)

19 "When you speak of someone or about someone, you should speak as though they were in the room with you. The ears that you speak to today are attached to the mouth that could relay the message tomorrow."(William 'Biddy' Allen)

(Ketika Anda berbicara mengenai seseorang atau tentang seseorang, Anda harus berbicara seolah-olah mereka ada didalam ruangan yang sama dengan Anda. Telinga mereka yang hari ini Anda ajak bicara sebenarnya tersambung ke mulut yang bisa mengirimkan pesan apapun esok harinya)

20. "Every body in the world is seeking happiness - and there is one sure way to find it. That is by controlling your thoughts. Happiness doesn't depend on outward conditions. It depends on inner conditions."(Dale Carnegie)

(Setiap orang di dunia ingin mendapatkan kebahagiaan - dan ada satu jalan pasti untuk mendapatkannya. Yaitu dengan mengendalikan pikiran Anda. Kebahagiaan bukan tergantung pada keadaan di luar diri Anda. Kebahagiaan tergantung pada keadaan di dalam diri Anda sendiri)

21 "The truest greatness lies in being kind, the truest wisdom in a happy mind."(Ella Wheeler Wilcox)

(Kebesaran sejati bersandar pada perbuatan baik, kebijaksanaan sejati ada dalam pikiran yang bahagia)

22 "The difference between great people and everyone else is that great people create their lives actively, while everyone else is created by their lives, passively waiting to see where life takes them next. The difference between the two is the difference between living fully and just existing." (Michael E. Gerber)

(Perbedaan antara orang besar dan orang kebanyakan adalah orang besar menciptakan kehidupan mereka secara aktif, sementara orang kebanyakan diciptakan oleh kehidupan mereka, secara pasif menunggu kemana kehidupan akan membawa mereka. Perbedaan diantara keduanya adalah perbedaan antara hidup sepenuhnya dan sekedar hidup)

23 "Far away there in the sunshine are my highest aspirations. I may not reach them, but I can look up and see their beauty, believe in them, and try to follow where they lead."(Louisa May Alcott)

(Nun jauh disana di sinar mentari adalah cita-cita saya yang tertinggi. Mungkin saya tidak bisa mencapainya, namun saya bisa menatap dan menikmati keindahannya, meyakininya dan berusaha mengikuti kemana ia membawa saya pergi)

24 "One can choose to go back toward safety or forward toward growth. Growth must be chosen again and again; fear must be overcome again and again."(Abraham Maslow)

(Seseorang bisa memilih untuk kembali ke wilayah amannya atau terus maju untuk tumbuh. Pertumbuhan haruslah terus menerus dipilih; ketakutan haruslah terus menerus diatasi)

25 "If your actions inspire others to dream more, learn more, do more and become more, you are a leader."(John Quincy Adams)

(Jika tindakan Anda menginspirasi orang lain untuk bermimpi lebih banyak, berbuat lebih banyak dan menjadi lebih banyak, Anda adalah seorang pemimpin)

26 "Do not blame anybody for your mistakes and failures."(Bernard Baruch)

(Jangan menyalahkan siapapun atas kesalahan dan kegagalan Anda)

27 "A successful man is one who can lay a firm foundation with the bricks that others throw at him." (Sidney Greenberg)

(Orang yang sukses adalah orang yang bisa membangun landasan yang kokoh dengan batu bata yang dilontarkan orang lain kepadanya)

28 "The only good luck many great men ever had was being born with the ability to overcome bad luck."(Channing Pollock)

(Satu-satunya keberuntungan yang dimiliki kebanyakan orang besar adalah dilahirkan dengan kemampuan untuk mengatasi kemalangan)

29 "You can achieve anything you want in life if you have the courage to dream it, the intelligence to make a realistic plan, and the will to see that plan through to the end."(Sidney A. Friedman)

(Anda bisa meraih apapun yang Anda inginkan dalam kehidupan Anda jika Anda memiliki keberanian untuk memimpikannya, memiliki kecakapan untuk membuat rencana yang realistis, dan memiliki kemauan keras untuk melihat rencana itu hingga mencapai tujuan)

30 "You were born to win, but to be a winner, you must plan to win, prepare to win, and expect to win."(Zig Ziglar)

(Anda terlahir untuk menang, tapi untuk menjadi seorang pemenang, Anda harus merencanakan untuk menang, menyiapkan diri untuk menang, dan yakin untuk menang)

31 "To achieve great things, two things are needed: a plan, and not quite enough time."(Leonard Bernstein)

(Untuk meraih sesuatu yang besar, dibutuhkan dua hal: sebuah rencana, dan waktu yang tidak pernah cukup)

No comments: