Friday, September 12, 2008

contoh projek perniagaan

:: MUKADIMAH ::
Selaras dengan perkembangan globalisasi dan kecemerlangan pembangunan sektor perniagaan, kami memperkenalkan sistem perniagaan Konsep Networker myiceblenz [ BELI N BISNES ] bagi membolehkan bakal-bakal usahawan atau sesiapa berminat untuk terus memulakan dan menjalankan perniagaan Ice Blended ini.
Konsep Networker myiceblenz ini amat senang dijalankan, malah mudah mendapat pelanggan daripada pelbagai lapisan masyarakat setempat seperti kanak-kanak, remaja atau dewasa sekalipun asalkan kita pandai memilih lokasi.
Secara ringkasnya perniagaan ini hanyalah dengan mengisar ais menggunakan blender Micro Cutter. Ais yang dikisar ini dicampurkan dengan sedikit air dan Powder All in One [tanpa perlu tambah gula] keluaran kami seperti myChocolate [Top Selling], myCappuccino, myMocha, myLatte, myVanilla, myBlue Icez, myGreen Honey dll. Atau dengan Pekatan Jus Buahan [mySmoothies] seperti myStrawberry, myMangga di isi ke dalam gelas plastik, dihiasi dengan whipped cream | chocolate | colour rice untuk rasa enak berkrim dan kelihatan menarik, sedia untuk diminum atau dibawa pulang oleh pelanggan.
:: VISI DAN MISI ::
􀀹 Untuk membuka peluang penyertaan masyarakat di dalam dunia perniagaan Ice Blended.
􀀹 Untuk mewujudkan peluang pekerjaan terutama kepada golongan muda, graduan atau sesiapa juga yang berminat dalam bidang keusahawanan.
􀀹 Untuk membuka minda masyarakat khususnya generasi muda, bidang perniagaan sebagai kerjaya yang mempunyai potensi masa depan yang terjamin.
􀀹 Untuk melahirkan generasi usahawan Bumiputra yang berdaya saing serta mampu mengadaptasikan arus globalisasi perniagaan terkini.
:: MODUS OPERASI ::
Perniagaan ini boleh dijalankan oleh, Anda sendiri yang memohon atau Mengupah pekerja. Anda juga boleh membuka seberapa banyak networker stall [tiada had] berorientasikan modus operasi berikut :
􀀹 Mobile BiZ [Outdoor] | perniagaan bergerak [menggunakan kereta atau van] di lokasi-lokasi seperti, pasar minggu, pasar pagi, pasar malam, pasar tani, sekolah, pesta konvokesyen, majlis-majlis, Fun Fair, karnival [Jom Heboh], acara sukan, dan sewaktunya.
􀀹 Permanent BiZ [Indoor]| statik dilokasi-lokasi atau premis-premis tertentu seperti di restoran, cafe, minimarket, pasaraya, perhentian bas | texi | airport | railway station, tempat rehat lebuhraya dan seumpamanya.
:: POTENSI PENDAPATAN ::
Anggaran Pendapatan bulanan bagi satu networker stall boleh mencapai melebihi RM3,000.00 sebulan. Contoh kiraan : Jualan 50 gelas saiz small@RM2.00 dan 50 gelas saiz regular@RM3.50 sehari. [Harga dengan hiasan penuh]
Untung jualan 50 gelas small X RM2.00 = RM100.00 dan 50 gelas regular X RM3.50 = RM175.00. Total RM275.00 sehari X 26 hari = RM7,150.00. Upah pekerja anda RM1,000.00. Pendapatan kasar anda RM6,150.00 sebulan. Margin Profit ialah 50%. Pendapatan Bersih anda ialah RM6,150.00 X 50% = RM3,075.00 sebulan.
􀀹 Jika anda ada 2 Stall > RM3,075.00 X 2 = RM6,150.00
􀀹 Jika anda ada 3 Stall > RM3,075.00 X 3 = RM9,225.00
Note :: Anggaran Pendapatan Bersih sebenar, bagaimanapun bergantung kpd Lokasi, Usaha Gigih dan Rezeki dari ALLAH s.w.t.
:: PAKEJ PERNIAGAAN ::
Terdapat 3 Pakej Utama iaitu ::
:: PAKEJ KOMPLETE SET@RM3,099 | Outdoor BiZ
• RM3,099 | Terima satu set lengkap stall.
:: APA ANDA DAPAT [ Percuma T-Shirt & Apron myiceblenz TM ]
􀀹 1 set Stall [gerai] pasang siap, boleh lipat/mudah dibawa dalam kereta – Saiz 6ft X 2ft.
􀀹 5 keping Signboard kualiti tinggi [termasuk menu].
􀀹 2 set Blender Micro Cutter dengan 4 Jug Ori.
􀀹 1 unit Petrol Generator [tanpa generator RM2,799].
􀀹 1 unit Payung – 9ft X 9ft.
􀀹 1 unit Ice Cold box Coleman.
􀀹 2 unit Storage Box beroda & 1 unit Water Container.
􀀹 7 unit Kanister kedap udara [Pelekat Penuh] - Isian Powder Ice Blended.
􀀹 2 set Alatan sukatan powder dan air.
􀀹 STARTER KITS - Stok myPowder All in One – 14kg.
􀀹 Pekatan Jus buahan [mySmoothies] – 2 botol.
􀀹 Cup plastik penutup Dome [Pakai Buang] saiz Small – 200pcs & Regular – 100pcs.
􀀹 2 paket Straw Ice Blended.
􀀹 2 botol Whipped Cream.
:: PAKEJ BAJET@RM1,499 | Indoor BiZ
• RM1,499 | Terima alatan & produk asas Bisnes.
:: APA ANDA DAPAT [ Percuma Apron myiceblenz TM ]
􀀹 2 set Blender Micro Cutter dengan 4 Jug Ori.
􀀹 1 unit Bunting | Banner Senarai harga – 5ft X 2ft.
􀀹 2 set Alatan sukatan powder dan air.
􀀹 1 unit Storage Box beroda.
􀀹 STARTER KITS – Stok myPowder All in One - 20kg.
􀀹 Pekatan Jus Buahan [mySmoothies] – 4 Botol.
􀀹 4 botol Whipped Cream.
􀀹 Cup plastik penutup Dome [Pakai Buang] saiz Small – 400pcs & Regular – 100pcs.
􀀹 3 paket Straw Ice Blended .
􀀹 Note :: Alatan lain [jika perlu] seperti Meja, Kain alas, Ice Box, Kanister Isian, Payung, Generator dsbnya, sila dapatkan sendiri.
:: PAKEJ TRIAL@RM499 | Cuba2 BiZ. | Cafe BiZ
• RM499 | Item asas terhad termasuk Blender, Bunting, Stok myPowder & mySmoothies, Alatan Sukatan, Cup & Straw, Whipped Cream.[Percuma 1kg myPowder]
"Jangan berasa rugi hari ini kerana mengeluarkan sedikit modal tetapi anda pandanglah keuntungan besar yang anda akan kecapi esok hari "
:: JAMINAN 5P + 1P ::
􀀹 Produk
Dijamin memenuhi selera penggemar Ice Blended. Cuma 4 step mudah untuk menghasilkan Ice Blended 100% halal keluaran Bumiputra. Rasa yang enak dan tersendiri. Dirumuskan dan diadunkan dengan tahap kualiti dan kebersihan yang optima.
Tarikh luput 6 sehingga 12 bulan [bergantung pada jenis produk pada suhu bilik].
􀀹 Peralatan
Blender – Dijamin akan memecahkan ais tanpa was-was - Jaminan pengeluar 1 tahun dengan 4 ori jug [biasa 2 jug sahaja | Pakej RM1499 – RM3099]. Ini penting agar rasa Ice Blended tidak bercampur aduk dengan perasa-perasa lain. Pada masa yang sama akan memudahkan proses pembikinan Ice Blended terutama pada waktu puncak. Stall – mudah alih/lipat menjadi kecil – senang dibawa didalam but kereta atau van - Lebih lebar dari biasa berbanding yang lain | 6ft x 2ft. Struktur Besi Stall – Tahan karat & anti calar - besi di saluti chrome [menu display] sebelah atas | Sebelah Bawah menggunakan epoxy powder coating – bukan cat biasa yang akan menyebabkan struktur besi stall cepat berkarat. Signage [Signboard] – kalis alis – tahan lasak | Anti Pudar – mudah dipasang [plastic laminated]. Kanister Isian Powder – Kedap udara – Dengan pelekat penuh yang menarik. Ice Box Coleman – Tahan lasak – mempunyai salur air keluar untuk mengekalkan ketahanan jangka hayat ais didalamnya. Portable Petrol Generator - Sumber bekalan kuasa – Jaminan kedai 1 bulan sahaja [untuk networker luar Lembah Klang kami menggalakkan anda membeli sendiri generator dikedai berhampiran bagi mendapatkan khidmat servis sekiranya berlaku masalah teknikal].
Next >>>
􀀹 Perkhidmatan
Kami menawarkan After Sales Service seperti penghantaran produk, tunjuk ajar, konsultansi, latihan atau masalah berkaitan. Untuk pemantauan berkesan dan sistematik perniagaan ini pula, pihak myiceblenz telah mengimplementasi sistem iaitu, Stall Management System@S.M.S merangkumi Sales Tracking Form| Stock Tracking Form | Manual Spec Chart - The making of Ice Blended. Ini amat penting sekali sebagai rujukan | analisa jualan harian, mingguan atau bulanan.
􀀹 Pemasaran
Kami memantau pasaran dengan menghadkan cuma satu stall satu kawasan bagi menggelakkan masalah pertembungan atau susutan pasaran. One Area One Stall. Contoh : Jika kawasan A sudah ada networker myiceblenz, networker lain tidak dibenarkan menjalankan bisnes di lokasi itu [Kecuali dengan persetujuan bersama].
􀀹 Pulangan Modal
Kami menjangkakan modal yang dilaburkan RM2799 - RM3099 akan diterima balik dalam masa 1 – 2 bulan. Cuma anggaran jualan bersih RM50 - 100 sehari. Dengan syarat, perniagaan ini dijalankan setiap hari tanpa jemu. Insyaallah.
􀀹 Pakej Harga
Pihak myiceblenz marketing menawarkan pakej harga yang amat competitif dan relatif. Pakej harga ini juga adalah antara yang paling rendah di pasaran dengan jaminan kualiti peralatan dan produknya.
:: TERMA & SYARAT ::
􀀹 Deposit tunai 50% diperlukan untuk tempahan, bakiperlu di jelaskan semasa penghantaran dilakukan [Butiran Akaun | Nama Syarikat - MYICEBLENZ MARKETING | NamaBank - Affin Bank Berhad | No. akaun - 105040024585].
􀀹 Tempoh penghantaran | 7 hari [ Sabah & Sarawak |14 - 21 hari ] waktu bekerja.
􀀹 Kos penghantaran bergantung kepada jarak danlokasi [Lembah Klang Percuma - Lokasi Terhad].
􀀹 The Making of Ice Blended akan diperhalusi semasa penghantaran secara Teori dan Praktikal A to Z.
􀀹 Sekiranya berlaku kekurangan stok, pihak myiceblenz marketing berhak menukar kepada produk | alatan lain yang seumpamanya.
MY ICE BLENZ MARKETING
(reg no.@1591409-A)
KL Office | Sales & Marketing
No. 15 Jalan 25/26, Taman Sri Rampai, 53300 K. Lumpur.
East Cost | HQ
No. 214 Sura Gate, 23000 Dungun, Terengganu.
myLINK@013 252 8001 | 8002
myWEB@www.myiceblenz.net
:: Sila berikan maklumat diperlukan dengan lengkap ::
01.
Nama Penuh
02.
No. K/P
03.
Alamat Kediaman
04.
No. Telefon
05.
Em@il Aktif
06.
Nama Syarikat
07.
Lokasi BiZ.
08.
Introducer
09.
Pakej
1. RM3,099.00
2. RM2,799.00
3. RM1,499.00
4. RM 499.00
10.
Alamat Penghantaran
[ Jika Berkenaan ]
11.
Pengalaman BiZ.
[ Jika Ada ]
1.
2.
3.
12.
Remark
JJoomm !!!!!! AAppaa ttuunngggguu llaaggii......RReebbuuttllaahh PPeerrkkoonnggssiiaann PPeelluuaanngg HHeebbaatt iinnii sseekkaarraanngg jjuuggaa ||AAcctNNoowwBBeePPaarrttooff
TM
Tanda Tangan: ..................................... Tarikh: ..........................

No comments: