Monday, September 22, 2008

APABILA AMANAH DISALAHGUNAKAN .....

Masalah sememangnya akan timbul sekiranya orang yang diamanahkan untuk menjalankan tugas tidak menjalankan tugas ... masalah lebih besar akan timbul apabila orang yang diamanahkan itu diberi amanah untuk memegang bahagiaan kewangan .... dan yang PALING BURUK lagi apabila amanah diberi disalahgunakan ....

Adakah anda mempunyai rakan seperti itu????


Aku khuatir juga ... bimbang jika aku dituduh pecah amanah terutama apabila dituduh menyelewengkan wang beribu - ribu ringgit.... rasa boleh mati aku dibuatnya.... NAMUN AKU SEPANJANG BEKERJA DI PDK KEM TIDAK PERNAH PULA DITUDUH PECAH AMANAH WALAUPUN AKU DIAMANAHKAN PEGANG KEWANGAN .... CUMA AKU KHUATIR KALAU BENDAHARI AKU ATAUPUN PENGERUSI ITU JENIS YANG DALAM KUMPULAN ......... MAKLUMLAH AKU BELUM MENGENALI DIRI MEREKA YANG SEBENARNYA .........DAN AKU MASIH BARU DI TEMPAT INI BARU AJE 2 BULAN ....

TAPI SEPANJANG BERKENALAN DGN RAKAN DI PDK BARU INI ADA JUGA YANG BOLEH DIPERCAYAI DAN PALING TAKUT JENIS YANG SUKA TALAM DUA MUKA ......
YA ALLAH INI JENIS YANG PALING TERUK....

MEREKA BUKANNYA IKHLAS TAPI BERBUAT BAIK ADA TUJUANNYA ....







fikir-fikirkanlah ye untuk menerobosi dinding diri sendiri...........

No comments: